Klima cihazının zamanı adamlık kadar eskidir. İlk insanlar vücut ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor temin etmek kucakin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı egemen sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak kucakin sutaş gücü ile çkızılışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mehabetli kullanma sahaını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her hin 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama fail bir süreçtir. Günümüzde insanlar, elan gamsız ve bereketli evetşayabilmek kucakin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima şatafat olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut konuyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam beğenme etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok başkalık evet. Imdi klima namevcut konuyerlerinde kimesne çkızılışmak istememektedir. Önce konuyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor cihazı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın serinleşmek kucakin kullanılan bir cihaz olmaktan çıailep, kışın da ısınmak kucakin tercih edilen cihaz yapmıştır. Klima kullanma kızılışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği alınsında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde oldukça karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kızılınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana iyi seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlanamaması, hak montaj icraatının binalmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin nispetle pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate kızılınmalıdır. Klima cihazı satın kızılınmadan önce bu kriterler dikkate kızılınarak önemsiz bir araştırı binalmalıdır.